Třídenní nonstop party na Žižkově aneb Žižkovská noc pošesté

Pro ty, kdo nemají tušení, o čem je řeč – Žižkovská noc je 3denní multižánrový festival. Ve svém letošním ročníku nabídl již přes 60 scén v pražských klubech, divadlech, kavárnách, hospodách i galeriích po celém Žižkově, kde jste si mohli poslechnout hudbu všech možných i nemožných žánrů. Za jednorázové vstupné jste navíc mohli libovolně pendlovat mezi všemi zapojenými podniky.

Už když jsem si prohlížela program a rozhodovala se, kde strávím páteční večer, s hrůzou jsem zjistila, že převážná většina interpretů je pro mě naprosto neznámá. Proto jsem se svěřila do rukou svých kamarádů, kteří se vytrvale drželi už druhý den, a nechala se jimi vést.

Doom metal/sludge...

Jelikož nadšeně vyprávěli o blackmetalové kapele Stíny plamenů, kteří vystupovali v Žižkostelu, vydali jsem se zprvu právě tam. Sice tento žánr není můj šálek čaje, ale uklidňovala mě myšlenka, že Žižkov je veliký, a dá se tedy lehce přeběhnout do jakéhokoli jiného podniku… Hned po našem příchodu se na atypickém pódiu na své vystoupení chystala sludge/doomová kapela The Corona Lantern. Že nemáte ponětí, o jaký hudební styl se jedná? Já taky ne. A proto jsme se brzy po příchodu rozhodli změnit podnik.

Po menších zmatcích a ztrátě několika členů naší skupinky naše cesty vedly do Cross clubu, kam jsme k přepravě využili festivalový Cross bus. Při čekání na autobus jsem narychlo nakoukli do Stormu, který byl laděn převážně rockově. Po tlačenicích v autobusu, které bohužel k Žižkovské noci neodmyslitelně patří, jsme dorazili do Crossu, kde až dlouho do noci zněl drum'n'bass.

Půlnoční koncert v tulenu

Později jsem se dozvěděla i o neoficiálním koncertu elektronické hudby, který se konal v Žižkovském tunelu. Uprostřed tunelu si čtveřice mladíků uspořádala vlastní akci, kam si přinesli generátor, kytaru, počítač a začali hrát. Jelikož však lidem v blízkém okolí vibrovaly okenní tabulky, asi po půl hodině policie akci ukončila. Ale nápad a provedení se podle mě cení.

Každopádně pokud jste nadšenými hledači začínajících, mladých a nadějných kapel nebo jednoduše máte rádi hudbu a i na úkor toho přežijete tlačenici zpocených lidí, Žižkovskou noc vám vřele doporučuji. Navíc se organizace a vše okolo rok od roku lepší.

 

Anna Dohnalová