Staronová Angelika

Plná očekávání jsem šla na velmi opěvovaný a po x letech znovu obnovený muzikál Angelika. Již na začátku jsem ale byla zmatená, na scéně se objevila Angelika v důchodovém věku s klapkou v ruce a začala nám vyprávět. Následně jsme byli dějově vrženi zpátky do 17. století.

Nepochopila jsem, kde by stará Angelika v 17. století vzala filmovou klapku a vyprávěla něco o ateliérech. Tato paní se ovšem v průběhu děje objevila několikrát a opravdu velmi mě iritovala. Do děje se to absolutně nehodilo a nedávalo to žádný smysl. Spíš bych pochopila, kdyby nás už stará Angelika pomocí vzpomínek vrátila zpět v čase a vyprávěla nám svůj život, ale budiž.

Není Angelika jako Angelika

Angeliku zná každý, je to krásný příběh, ale autor tohoto muzikálu chtěl starou dobrou klasiku zmodernizovat za každou cenu a to je dle mého názoru kámen úrazu. Kostýmy byly dobové, nicméně některé písničky příliš moderní. Celé dílo tím ztratilo svoje kouzlo. Muzikál si nedokázal udržet sjednocenou rovinu, proto jsme jako diváci kolikrát byli zmatení, jak je to tedy vlastně myšleno.

Samotné pěvecké výkony ovšem byly slušné. Michaele Gemrotové role Angeliky slušela a Josef Vojtek v roli hraběte De Peyrac a jeho hlas, to je již známá muzikálová klasika. Nepochopila jsem občasné výstupy postav Gena a Steliena, kteří měli působit vtipně, ale do děje se nehodili a jejich humor, který byl trapný a typicky český, se líbil spíše jen staršímu publiku. Jestli mě někdo oslovil jak herecky, tak pěvecky, byla to role Nicolase ve ztvárnění Jana Kopečného. Pohled na něj byl pohlazením po duši. Celkově mě však muzikál zklamal a nedoporučila bych ho asi ani příznivcům tohoto žánru.

Kateřina Kaňovská