Ohnivá Carmen

MuzikáCarmen je v dnešní době poměrně kultovní představení, které se v říjnu 2015 vracelo na divadelní prkna s Lucií Bílou v hlavní roli v Hudebním divadle Karlín.

Příběh v podstatě není moc složitý, ačkoli je velmi silný – do města přijede krásná cikánka Carmen, která okouzlí každého muže, včetně těch zadaných. Mezi ty s prstýnkem na ruce patří i José, který je čerstvě ženatý s něžnou a jemnou Katarinou, jež je naprostým opakem nespoutané, koketní a ohnivé Carmen. Jenže Carmen se do Josého nakonec zamiluje...

Rudá Bílá

Z „Carmen“ jsem byla naprosto nadšená! Lucie Bílá v této roli opravdu zazářila a z jejího zpěvu mi běhal mráz po zádech. Role Carmen jí byla šitá na míru a já měla dojem, že se v rudých šatech a s přidrzlým výrazem snad už narodila.

Celé představení ve mně zanechalo opravdu silný zážitek také díky dechberoucím kulisám. Když se poprvé výrazněji projevilo jejich kouzlo, zůstala jsem sedět s otevřenými ústy a tupě zírat na jeviště. Hudební divadlo Karlín nám ukázalo své prostory v jejich  plné kráse, když se zvedla opona a v zadní části jeviště byl cirkus. V rámci cirkusového šapitó jsme mohli vidět i živé tygry v klecích a nechyběli ani profesionální akrobaté.

Kulisy na úkor výkonů?

Než jsem se na „Carmen“ vydala, pročetla jsem si ze zvědavosti několik recenzí, které byly k mému překvapení poměrně kritické – že prý představení sází na kulisy, ale výkony lehce pokulhávají. Pravdou je, že kulisy byly neuvěřitelné a přiznat musím i to, že kdyby takové nebyly, představení by možná nebylo tak dobré. Na druhou stranu jak už jsem výše zmínila, Lucie Bílá byla naprosto geniální a opomenout bych neměla ani Václava Noida Bártu, který výborně ztvárnil roli krutého Garcii. Zkrátka si myslím, že představení bylo výborné a slavnou muzikálovou píseň Kéž sílu mám nemůžu dostat z hlavy...

Natálie Nehasilová