Na stojáka

Už jste jeli v metru vestoje? Asi každý, ale někdo má trošku jiný styl...

Ve voze metra bylo narváno. Žena se otočí k muži, který stojí za jejími zády a vyštěkne: „Jestli do mě nepřestanete dloubat tou věcí, zavolám policii!“

„To je jenom obálka s výplatou, slečno.“

„To teda máte ale džob! Za deset minut se vám už počtvrtý zvednul plat!“

Vtip, nebo realita?

Jedou dvě kamarádky v narvaném metru a jedna říká druhé „Asi budu matkou.“ A druhá na to: „Kdo je otec?“ kamarádka odpoví „To nevím, nemůžu se otočit.“

V Neapoli normálka

Jela jsem s kamarádkami z Pompejí vlakem a semkly jsme se v kolečku se zavazadly. Varovali nás, že v Itálii se v dopravních prostředcích krade, takže oči na pozoru a tašky přimáčknuté na těle. Ovšem na to, co následovalo, nás nikdo nepřipravil.

Začal se na mě nenápadně tisknout jeden klučina – cca dvacetiletý slizký mladík. Na břiše jsem si držela tašku s drahým foťákem, takže jsem nápadníky zrovna nevítala. Když jsem se na něj otočila a podívala se pohledem ve stylu „Co to do háje děláš?“, odtáhnul se. Pak celé znovu… Myslela jsem si, že mě chce okrást, tak mi holky poradily, ať do něj začnu strkat, abych ho odtlačila. Jen jsem to zhoršila. Já už byla nepříčetná, a jelikož italsky řeknu pouze „si“, které jsem v tuto chvíli opravdu říkat nechtěla, měla jsem docela smůlu. On štěstí.

Okamžik rozuzlení

Pak jen holky vyjekly „On má stojáka!“ Štěstí, že nám Italové nerozumí. Nebo možná smůla, aspoň bychom ho ztrapnily. Takto mě jen držely u sebe a celé metro na nás koukalo, jestli jsme v pořádku, že se na sebe tak tulíme. My byly…

Slizoun se rozhodl, že vystoupí, ale v půlce si to rozmyslel a vrátil se zpět k nám. Asi vše ještě nebylo dokončeno. Chvíli poté nejspíš ano, tak vytáhl ruku z kapsy a odkráčel. Po zbytek cesty jsme se snažily naznačit dalším kamarádkám, čeho jsme byly svědky, ale ty mezitím přihlížely dalšímu sexuálnímu harašení.

Alkohol na lepší náladu?

Ráda bych řekla, že to byl jediný zážitek z místní dopravy – sexuální ano. Ale přesto nekončíme… Před námi se pokusili okrást paní, lidé vyhazovali odpadky z okna a dávali si nohy na sedadla. Ovšem největší problém – Italové jsou tak moderní, že mají ve vlacích záchody, které se otvírají na čudlík. Tedy měly by se otvírat, ale není tomu tak. Nastane jen neuvěřitelné houkání a cedulky „zablokováno“. Proto vám radím: Když máte v Neapoli cestovat hromadnou dopravou, nepijte močopudný alkohol, protože se snadno může stát nehoda…

Zdeňka Kopecká