Koncert Marty Kubišové – u nás v obýváku

V poslední době dost často chodíme s rodinou do divadla a na koncerty, ale obávám se, že už nikdy na žádný jít nemůžu. Proč? Protože nic nemá šanci překonat Martu Kubišovou...

Marta Kubišová v listopadu prodělala infarkt, kvůli kterému zrušila všechna plánovaná vystoupení. Na koncert jsem měla jít v prosinci, takže jsem i já byla mezi těmi, jimž byly peníze za vstupenky vráceny. Ale osud tomu chtěl, že jsem někdy v lednu, čirou náhodou, narazila na posledních pár volných míst na recitál Marty Kubišové S nebývalou ochotou... v Divadle Ungelt.

Nevím, jestli jste již měli tu čest navštívit Divadlo Ungelt, ale do prostoru pro diváky se vejde přesně 90 lidí. Rozhodně to není na závadu, ba naopak, máte totiž pocit, že se celé vystoupení odehrává u vás doma v obýváku. A pořadatel ještě navíc ušetří za aparaturu...

Když se divíš, zavři pusu!

Na Martě Kubišové jsem prakticky vyrůstala, protože moje máma ji měla vždycky strašně moc ráda, takže nejspíš nebude překvapením, že jsem se na koncert hodně těšila.

Pět minut po plánovaném začátku se kapela chopila nástrojů, ze zákulisí se ozval zvučný hlas Marty Kubišové a s jejím příchodem jsme byli lehce omámeni cigaretovým kouřem. K nám do druhé řady pronikal její hlas i bez mikrofonu, Marta zpívala, tančila, vyprávěla historky a já jen zírala s otevřenými ústy a tiše jí záviděla nejen hlas, ale i obrovské charisma.

S každým tónem „zimomriavky“

Stále si na to živě pamatuji, na každé mrazivé zachvění, které mnou prošlo u bezpočtu písní, stále mi ty písničky znějí v hlavě, stále vidím, jak Marta měnila tvář s každým tónem – a já jsem jí věřila zamilovanou i smutnou a dramatickou píseň.

Nesmím zapomenout na kapelu, která hrála skvěle, a ačkoli neměla úplně možnost uchvátit nějakým sólem, zahrála vše bez chyby a zaváhání. Jen mě trošku mrzí, že na koncertě, který jsem navštívila, nebyla kapela Petra Maláska, která zahrnuje i dechovou sekci. O tu byla kapela Karla Štolby chudší a nemohly tak zaznít úplně všechny písně, jež byly na programu. Tak jako tak nemám ani kapele co vytknout.

Takže stručně a jasně řečeno: Jediné, co může překonat Kubišku, je snad už jen Kubiška s Maláskem!

 

Natálie Nehasilová