John Wick: Opakování není vždy matka moudrost

V kinech aktuálně běží film „John Wick 2“. Pro ty, kteří neviděli první díl této série, připomenu, že se jedná o akční thriller s Keanu Reevesem v hlavní roli. Hned na začátku celého příběhu hlavní postavě zemře žena. Nechá mu však štěně na znamení nové naděje, nového života. A od tohoto momentu se odvíjí oba dva po sobě jdoucí díly. Jeho minulý život ho ale přesto dostihl. A tak se jednoho večera objeví syn ruského mafiána, okrade ho a zbije jeho i psa, který to nepřežije. John Wick se tedy vrací a stává se z něj opět proslulý zabiják prahnoucí po pomstě, který zabije každého, kdo se mu postaví do cesty. Když jsem před dvěma lety viděla první díl, byla jsem uchvácena. Nápaditý příběh propletený jednou velkou citovou vazbou. Děj plný zvratů a nečekaných konců. John Wick, i když obávaný zabiják, není obyčejný chladnokrevný vrah. Proto je krásné sledovat, jak se vším popere i když už dávno vlastně chtěl se svým „oborem“ skoncovat, a to právě kvůli své ženě.

Na první díl jsem se poté ráda podívala ještě několikrát. Před pár dny jsem proto navštívila kino s nedočkavostí, jaké bude pokračování. A musím bohužel říct, že druhý díl mě skutečně zklamal. Krásná ukázka toho, kdy tvůrci využijí skutečnosti, že se první film povedl a byl úspěšný, a tak vymyslí druhý, velmi podobný, aby z lidí dostali ještě více peněz.

Druhý díl mi přišel v podstatě bez děje. Respektive děj sice měl, ale kompletně převzatý z první dílu, který byl v tom druhém v podstatě jen rekapitulován v bleděmodrém. Bratr ruského mafiána z prvního dílu má stále ve vlastnictví Wickovo auto a John Wick se ho snaží dostat zpět. Po tom, co se tak stane, ho navštíví jeho dávný společník, kterému se upsal. A nyní se musí opět vrátit do své „branže“ a zabít spousty lidí, aby svůj úpis splatil, teprve pak bude volný.

Nejvíce se podobnost projevila hned na začátku, kdy nejspíš pro ty, co neviděli první díl, tvůrci v podstatě „rekapitulovali“ děj prvního dílu. Jenže tahle „rekapitulace“ trvala více než třetinu celého snímku. Samozřejmě bylo ve filmu i mnoho světlých momentů, které mě rozesmály, nebo mi při nich běhal mráz po zádech, ale můj celkový dojem nebyl zrovna uspokojivý.  Konec filmu dost dobře „nahrál“ na další, třetí díl. Doufejme, že se opět bude svou kvalitou rovnat spíš tomu prvnímu.

 

Bára Bochňáková